Friday, March 4, 2011

If i were somebody hurts me.

Benarkah Februari bulan cinta? Bagaimana pendapat anda? hmm.... saya rasa tidak. Tergantung individu itu aja mau menanam pupuk kapan. Dibulan yang katanya banyak roses dan coklat berterbangan ini, saya menjadi saksi bisu kisah cinta pemuda dan pemudi yang meluahkan kasih sayang nya. Dan juga saksi bagi mereka yang tersakiti di Februari ini ataupun awal Maret ini. Kalau di ibarat kan saya ini penghulu, jutaan duit sudah di tangan hmmm... haha

Tadi saya telah menyaksikan sendiri kecerian bagi pasangan yang baru jadian dan kesedihan diwajah orang yang disakiti oleh si yang baru jadian.
Kisah nya seperti memberi harapan berbulan bulan yang lalu, berbaik baik semalam dan hari ini melihat dia bersama yang lain. Percayalah, bagaikan 21 peluru menembus hatimu. 
Bagaimana aku tau perasaan si orang yang disakiti ini? Kalian akan tahu apabila kalian melihat sendiri setiap tetes air mata nya yang jatuh. Dan setiap tetes mewakilkan satu peluru, jumlah keseluruhan yang aku hitung ada 21 tetes air mata, jadi 21 peluru sudah menghancurkan hatinya. 
Hmmm.. dan bagaimana pula bagi orang yang tersakiti tapi tidak terlihat tetesan air dimatanya?
Saya rasa malah air mata yang terpendam didalam akan bekerja sendiri nya dengan tersalurkan kehati dan iya nya akan menjadi racun yang membaluti hati seseorang tersebut. Kau! Iya, Kau yang menyakiti dia, tahukah kau bagaimana rasanya 21 peluru menghancurkan hatimu? Dan racun membaluti hatimu?








No comments:

Post a Comment